روغن زیتون فرابکر


روغن زیتون فرابکر یا فوق بکر، روغن زیتون تصفیه نشده است که با کیفیت‌ترین نوع روغن زیتون به شمار می‌رود

در واقع روغن زیتون انواع مختلفی دارد که به روش استخراج روغن زیتون بازمیگردد و نه نوع زیتون.

بر اساس این نوع دسته بندی روغن زیتون ها به سه نوع روغن زیتون فرابکر، روغن زیتون بکر، روغن زیتون معمولی تقسیم میشوند.

از میان تمام انواع روغن‌های زیتون، روغن زیتون فرابکر دارای بیشترین خواص برای سلامتی می‌باشد

روغن زیتون فرابکر چیست

روغنی که در مرحله اول از زیتون می گیرند، روغن زیتون فرابکر می گویند. این نوع روغن دارای اسیدتیه کمتر از ۰٫۸ درصد است و میزان تولید این روغن معادل ۱۰ درصد کل تولید روغن زیتون است.

در واقع روش استخراج روغن زیتون فرا بکر طوری است که ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در زیتون حفظ شده و طعم واقعی زیتون احساس می‌شود. از این‌رو به خاطر دارا بودن مقادیر فراوانی از اسیدهای چرب تک اشباع نشده، امگا ۳، ویتامین K و ویتامین E زمینه را برای کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی فراهم می‌کند

راه های تشخیص روغن زیتون فرابکر :

با وجود اینکه تشخیص صد در صدی روغن زیتون فرابکر از روغن زیتون معمولی و بکر فقط در آزمایشگاه امکان پذیر است. اما با چند روش میتوان تا حدودی این نوع روغن ها را از هم تشخیص داد.

در کارخانه‌ها برای جداسازی روغن و تفاله از آب استفاده می‌شود و برای تولید روغن فرابکر، دمای آب باید زیر ۳۰ درجه سانتی‌گراد باشد.

از همین رو، روغن‌های فرابکر و روغن‌هایی با کیفیت پایین‌تر باید قیمت متفاوتی داشته باشند و انتخاب را بر عهده خریدار بگذارند.

 

 

یکی از رایج ترین راه ها تشخیص روغن زیتون فرابکر از طریق بوی آن است.

به طوریکه وقتی درب آن را باز میکنیم بوی علف تازه و خرد شده میدهد و هرگز بوی بدی نمی دهد.علاوه در این روش، اگر مقداری از روغن زیتون فرابکر را روی زبان ریخته و همراه با هوا قورت دهید تا مدتی گلوی شما سوزش موضعی دارد.

 

پیشگیری از بیماری‌های مزمن با روغن زیتون فرابکر

باور متخصصان بر این است که التهاب‌های مزمن علت اصلی بسیاری از بیماری‌ها مانند سرطان، سندرم متابولیک، دیابت، آلزایمر و آرتریت هستند.

روغن زیتون ضدالتهاب است. زیرا شواهد متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد اولئیک اسید که عمدتاً در روغن زیتون یافت می‌شود باعث کاهش نشانگرهای التهابی چون پروتئین واکنشگر C می‌شود.

به همین علت با مصرف مداوم روغن زیتون می‌توان از پیشرفت التهاب و مزمن شدن آن پیشگیری نمود و در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش داد.

 

برای خرید روغن زیتون فرابکر ارگانیک اینجا را کلیک کنید


منبع سایت آرتیشو

۰ ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
درباره ما
آرتیشو گیاهی بسیار قدیمی است که در طب سنتی سابقهای دیرینه دارد.در برخی از مناطق دنیا مثل نواحی مرکزی و غربی مدیرترانه قدمت 2500 ساله دارد.این گیاه در حال حاضر در بسیاری از مناطق دنیا کشت میشود هم مصارف دارویی دارد و هم مصارف غذایی و خوراکی. هدف این وبلاگ این است تا با استفاده از تخصص دکتران و اساتید دانشگاه در مورد این گیاه منحصر بفرد اطلاع رسانی نماید
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از کلید سل